Alex Icodin, prof de design și comunicare vizuală la SNSPA, fost Leo Burnet și Mercury, a analizat afișele din campania 2025 pentru Primăria Capitalei. Dar observațiile sunt valabile și pentru campaniile precedente, modeste ca propunere vizuală și putere de comunicare. Conformismul și minimalismul afișelor, în loc de a le transforma pe acestea într-un vector de atragere a atenției, comunică mai degrabă că echipele de campanie au avut de bifat o sarcină și și-au îndeplinit-o.
De ce toate afișele din comunicarea candidaților la Primăria generală a Bucureștiului folosesc un font fără serife, așa-numitul „sans”? De ce seamănă între ele, de parcă ar folosi un șablon? (…)
În campania electorală actuală designerii par să fie ușor detașați de context și aplică regulile știute din experiențe anterioare. De exemplu, USR își menține identitatea vizuală și pare să nu observe că un contracandidat, cel de la PSD îi ia template-ul și îl utilizează cu mici modificări. Sau observă, dar merge înainte, cu riscuri. (…)
Este rău să îți menții identitatea vizuală în ce privește typography atunci când ești imitat? Știu designerii sau clienții lor politici care sunt dezavantajele…
Articolul integral a fost publicat pe LinkedIn: LINK
